Strona główna bloga Copywriting
Planowanie
Rozwój
Facebook

Optymalizacja treści pod kątem SEO

gru 08, 2017 - Copywriting

Content marketing ma aktualnie szczególnie dużą siłę przebicia, dlatego warto korzystać z jego dobrodziejstw. Jednakże nawet najlepszy tekst okaże się całkowicie zbędny, jeśli nikt go nie przeczyta.  W związku z tym przygotowując treści na bloga firmowego warto wziąć pod uwagę ich optymalizację pod kątem SEO. Zapewni to szansę dotarcia do szerszego grona odbiorców, a także pozyskać nowych klientów. Przygotowałam dla Ciebie krótki poradnik najważniejszych czynności, jakie warto podjąć przygotowując teksty.

Zanim przejdę do optymalizacji tekstu, chciałabym zwrócić Twoją uwagę na kwestię przygotowania tekstu. Zauważyłam, że wiele osób najpierw pisze, a później dopiero przystępuje do optymalizacji tekstu. Ja natomiast uważam, że aspekty SEO należy brać pod uwagę już w momencie, gdy wpada nam do głowy pomysł na artykuł. Warto  więc zacząć od upewnienia się, czy aby na pewno dany tekst będzie odpowiedzią na to, czego  internauci poszukują. W określeniu tego z pewnością okażą się pomocne takie narzędzia jak Google Keyword Planner lub KeywordTool.io.  Z ich pomocą znajdziesz frazy, które są faktycznie wpisywane w  Google i na ich podstawie stwórz strukturę całego artykułu. Wówczas Twój artykuł da odpowiedź na te sformułowania, które rzeczywiście są poszukiwane. Skuteczny dobór tematu i struktury tekstu jest tu kluczowy zarówno pod względem SEO, jak i pozyskiwania nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Ok, przejdźmy do struktury tekstu i jej optymalizacji pod kątem SEO.


struktura tekstu.


Aby tekst był dobrze zoptymalizowany,trzeba przestrzegać kilku zasad:


1. tytuł

Tytuł to bez wątpienia najważniejsza część całości. To on decyduje o tym, czy ktoś kliknie, by przejść do całego tekstu artykułu. To właśnie w tytule musi znaleźć się odpowiedź na potrzebę lub zawarcie problemu potencjalnego odbiorcy tekstu. Optymalizacja tytułu polega przede wszystkim na umieszczeniu w nim frazy kluczowej. Ponadto powinien on być możliwie zwięzły i merytoryczny. Idealnie sprawdzają się tytuły będące pytaniami np. Jak zoptymalizować tekst pod kątem SEO? lub wypunktowania: 3 kroki optymalizacji treści.

2. podział tekstu (struktura)

Czytać tekstu ułatwia jego odpowiednie sformatowanie i podział na akapity.  Wyraźnie zaznaczone śródtytuły i akapity sprawiają, że tekst przyciąga uwagę, wydaje się uporządkowany i zachęca do czytania. Ten sam schemat sprawdza się również w  przypadku robotów Google. Ponadto badania wskazują, że odbiorcy nie trudzą się czytaniem źle sformatowanych tekstów. 

SEO copywriting wykorzystuje podział tekstu na:

  • lead (wstęp),
  • akapity,
  • nagłówek główny,
  • śródtytuły.

3. Nagłówek H1

Na każdej stronie znacznik H1 powinien pojawić się tylko raz. Warto zamieścić w nim słowa kluczowe. Najlepszym rozwiązaniem jest oznaczenie tytułu artykułu znacznikiem H1 (czyli jako nagłówek  główny). Kolejne nagłówki podziel według ich ważności na nagłówek 2,3,4 itd. W praktyce najczęściej korzysta się z nagłówków do H3.  Ponadto warto, aby śródtytuły były oznaczone jako H2.

4. Description

Opis strony, który wyświetla się internautom pod linkiem prowadzącym do strony. Częstym błędem jest kopiowanie części tekstu, by wkleić go do opisu strony. Tymczasem istotne jest to, aby był to zupełnie nowy tekst. Coś w rodzaju streszczenia i zachęcenia do przeczytania całości. Powinien opisywać w sposób jasny i merytoryczny zawartość artykuły. Warto w tej części zamieścić również słowa kluczowe.

5. Lead

Lead czyli wstęp to pierwszy i bez wątpienia najważniejszy akapit. To jego przeczytanie zadecyduje o tym, czy czytelnik z Tobą zostanie do końca tekstu. Wstęp powinien jasno informować czego będzie dotyczył dany tekst i zachęcić do przeczytania całości np. za pomocą wprowadzenia intrygujących pytań. Również tutaj warto zamieścić słowa kluczowe.

6. Treść właściwa

Tekst powinien być podzielony na akapity, te z kolei opatrzone nagłówkami ze znacznikami (zazwyczaj H3 lub H4). Ułatwi to czytanie tekstu i poprawi wygląd artykułu. W treści umieść 2 -3 frazy kluczowe w różnych miejscach – na początku, w środku oraz na końcu. Istotne jest aby nie umieszczać fraz kluczowych "jedna na drugiej". 

7. Obrazki 

Nie ulega wątpliwości, że jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, dlatego obrazki mają istotne znaczenie dla każdego tekstu. Treść plus grafika to idealne zestawienie. Warto zatem wzbogacić tekst o odpowiednie zdjęcie dopasowane tematycznie. Jednak pamiętaj, że wyszukiwarki zobaczą obrazki tylko wtedy, gdy przypiszesz im atrybut „alt”.  W treści "alt" umieść frazy kluczowe. Aby umieścić atrybut "alt" opisz co znajduje się na obrazku - ma to być coś w rodzaju tytułu obrazka, który informuje wyszukiwarkę co się na nim znajduje.


optymalizacja treści SEO


Trzymają się niniejszych podstawowych wytycznych Twój artykuł będzie dobrze zoptymalizowany. W kolejnym artykule pokażę Ci jak jeszcze dodatkowo wzbogacić jego wartość pod względem SEO za pomocą linkowania oraz innych kruczków. A teraz... zabierz się za optymalizowanie swoich treści!